Tweede vrijwilligersweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tarryn Baat - WaarBenJij.nu Tweede vrijwilligersweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tarryn Baat - WaarBenJij.nu

Tweede vrijwilligersweek

Door: Tarryn

Blijf op de hoogte en volg Tarryn

20 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag als het goed is een korter verslag!

Maandag 14 juli begon mijn tweede week in het Parelhuis. Het was nog steeds wel een beetje wennen maar gelukkig wist ik al iets meer van de gang van zaken en leerde ik steeds beter de namen van de kinderen kennen. Ik kon merken dat de kinderen ook stees meer aan het idee gewend waren geraakt dat er een nieuwe tante over de vloer liep. Vandaag was ik voor het eerst met een andere tante mee gelopen naar de basisschool om de kinderen op te halen. Vandaag hebben de kinderen voetbal gespeeld, ze maakten zelf teams, Argentinië tegen Brazilië. Elk kind had zelfs een naam van de spelers uitgekozen. Ze waren erg fanatiek. Wat een leuk en gezellig moment was dat! Hierna wilden de kinderen naar binnen om muziek te luisteren. Prima, eenmaal binnen hadden ze de tv aangezet op een muziek zender. De kinderen begonnen leuk te dansen, zelfs het jongetje van 2 schudde lekker met zijn heupjes! De verkleedkleren kwamen erbij en alle kinderen en de tantes hadden de grootste lol! Wat een geweldige middag was dit.

Dinsdag 15 juli kwam er een nieuwe vrijwilligster bij. Een Nederlands meisje van 18 jaar die hier stage komt lopen tot januari maar nu nog veel vrije tijd had voordat zij aan haar stage zou beginnen. Ze heeft toen besloten om eerst nog even vrijwilligerswerk te komen doen. Een leuke meid en voor mij eerlijk gezegd ook fijn om een Nederlands persoon erbij te hebben. Vandaag wilden veel kinderen boekjes lezen en lekker vrij spelen. Een aantal kinderen hadden in de middag ook nog zwemles. Toen zij weg waren kreeg ik de verantwoordelijkheid over een groepje kinderen. We hebben heerlijk buiten gespeeld en gelachen met elkaar.

Woensdag 16 juli hebben Willemijn en ik donkey (ezelen) gespeeld met de kinderen. Het blijkt dat ze dit een erg leuk kaartspel vinden. Er wilden steeds meer kinderen mee doen. Helaas moesten wij de spelregels hierdoor wel vaak opnieuw uitleggen. Verder hebben wij nog lekker buiten gespeeld met de kinderen. Vandaag gingen er een aantal naar atletiek. Willemijn was met de kinderen mee gegaan. Ik mocht toen naar huis. Ik heb mij lekker opgefrist en in de avond zijn wij met een aantal meiden naar Blauwgrond gegaan om hier in een warung te gaan eten. In deze warungs kun je heerlijk goedkoop eten. Het was een gezellige avond.

Donderdag 17 juli was alweer mijn laatste werkdagje voor deze week. Aangezien de kinderen na gister verslaafd waren geraakt aan donkey, moest dit uiteraard vandaag ook gespeeld worden. Na het eten werden gelijk de kaarten tevoorschijn gehaald en hebben wij tot vervelends toe 2 uur lang donkey gespeeld haha. Aangezien het vandaag bijna de hele middag regende mochten de kinderen ook niet naar buiten. Gevolg hiervan was natuurlijk dat de kinderen erg druk waren en hun energie niet kwijt konden. Erg veel geschreeuw en ruzietjes om ons heen, maar toch een leuke middag.

Vrijdag 18 en zaterdag 19 juli heerlijk rustige dagen. Heerlijk aan het zwembad gelegen en lekker relaxt gedaan. Vrijdag avond een verjaardagsetentje bij het pannenkoekenhuis hier in paramaribo haha. We vierden alvast de verjaardag van Lisanne en Oline. Hierna zijn wij naar de karaokebar gegaan en hebben wij onze zangtalenten even laten horen hihi. Hierna naar huis om kennis te maken met ons nieuwe huisgenootje. Zaterdag ook nog even waterschoenen gekocht voor de komende week in Brokopondo en de tripjes die nog komen gaan. Dit was toch wel een advies, dus dan maar die lelijke krengen gekocht. Gelukkig waren deze niet erg duur. Daarna gegeten met z'n allen en mijn spullen ingepakt voor de komende week. Ik heb er erg veel zin in. Ik ben erg benieuwd hoe Lisanne, Elaine en ik het gaan hebben. Zaterdag komen wij weer terug dus zondag zal er vast wel weer een lang verhaal op internet staan over aankomende week.

Tot de volgende keer lieve mensen!

• 20 Juli 2014 - 08:03

Annemiek:

Hallo tante...
    Gelukkig kun je je langzamerhand Steeds meer wennen.
    ben erg benieuwd naar komende week, hoe je dat gaat beleven.
    Heel veel plezier, en succes... en super goed van je dat het ene avontuur je in het andere brengt!

Liefs van ons

• 20 Juli 2014 - 11:09

Bert:

Hoi schat,

Mooi om te lezen en te horen dat je het goed naar je zin hebt in Suriname. Over een paar weken mag je denk ik niet meer weg van al die lieve kindjes haha. Heel veel plezier en succes de komende week. Hoop dat je wifi hebt waar je verblijft.

xXxXxX
    Bert

• 20 Juli 2014 - 13:22

Rob&Liesbeth:

Hallo Tarryn,
    Eindelijk een berichtje van ons. Wat een uitgebreide en leuke verhalen schrijf je. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat beleef je allemaal leuke dingen.
    Afgelopen week waren wij in Weurt en hebben de Nijmeegse 4-daagse wat gevolgd. Het was erg gezellig in de stad. Hebben heerlijk en gezellig onder de Waalbrug gegeten bij Adoe adoe. Leuke locatie. Het was ook prachtig weer, dus hebben genoten.
    Het beste met je en geniet van alle indrukken.
    Liefs, Rob en Liesbeth

….en by the way, wij vinden ezelen ook een leak kaartspel!!!