Derde week Parelhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tarryn Baat - WaarBenJij.nu Derde week Parelhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tarryn Baat - WaarBenJij.nu

Derde week Parelhuis

Door: Tarryn

Blijf op de hoogte en volg Tarryn

03 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer. Het zal een kort verslag worden aangezien ik deze week niet veel heb meegemaakt.

Maandag 28 juli was het een nationale feestdag (Suikerfeest). Hierdoor was ik dus nog een extra dagje vrij na onze week in Brokopondo. Ik heb gewoon lekker mijn eigen dingen gedaan in huis. Ik heb mijn kamer opgeruimd omdat ik er gek van werd. Het was een rommel en echt enorm stoffig. Hierna was ik weer helemaal blij met mijn kamer (voor zover dat kan hier :P). In de avond wilden wij met een aantal meiden uit het huis uit eten gaan bij Souposso. Helaas was deze dicht dus kwamen wij bij Zus&Zo terecht. Hier heb ik een heerlijke pasta met gamba's gegeten. Helaas duurde het een eeuwigheid totdat wij ons eten kregen want zij waren het vergeten door te geven aan de keuken. Na een uur en drie kwartier kregen wij dan eindelijk ons eten. Kun je nagaan hoe erge trek ik al had. Het was inmiddels al bijna half 10 ;).

Dinsdag 29 juli kon ik eindelijk weer naar het parelhuis. Ik had de kinderen gemist na een weekje Brokopondo en zij waren ook erg blij om mij weer te zien. De kinderen kwamen mij knuffelen en vroegen waarom ik zo lang weg was geweest. Toen de kinderen deze middag buiten gingen spelen was er 1 kind die al een tijd met stenen aan het gooien was. In het begin nog kleine maar dit werden steeds grotere stenen. Ik wilde dat hij hiermee ophield. Hij wilde niet luisteren en moest uiteindelijk naar binnen van mij. Ook hier werd niet naar geluisterd. Toen kwam er een andere tante aan en zij riep hem ook. Weer geen gehoor. Wij zijn toen achter hem aan gegaan en hij rende uiteindelijk zelf naar binnen. Aangezien hij niet luisterde moest hij even op de trap zitten. Na enige tijd liep hij stampend de trap op en smeet een aantal keren hard zijn kamerdeur dicht. Toen dit voorbij was gooide hij ineens 2 stoelen naar beneden. 1 stoel was kapot gegaan. Helaas konden wij nu niet naar boven om met hem te praten want zo konden wij hem toch niet bereiken. Wij hebben hem even 5 minuten laten uitrazen en zijn toen naar boven gegaan om het uit te praten. Na een kwartier kwam hij weer lachend naar beneden en was er niks meer aan de hand.

Woensdag 30 juli ben ik met een aantal kindjes naar een kleine supermarkt in de buurt gegaan. Zij vonden dit erg gezellig. Ik had een aantal dingen nodig en ik mocht hen meenemen. De kinderen mochten toen een zak snoep van mij kopen. Iedereen was gelukkig. Het mooie was dat zij dit met iedereen deelden, ook de kinderen die niet mee waren geweest. Zij wisten zelf dat dit voor alle kinderen was. Verder heb ik gezellig met de kids gespeeld en een aantal van hen ook geholpen met huiswerkbegeleiding.

Donderdag 31 juli was ik weer vrij dus heb ik wat spellen bedacht voor de kinderen zodra zij vakantie hebben. In de avond ben ik met een aantal meiden weer uit eten geweest bij de Optimist. Hier heb ik heerlijke biefstuk op. Medium/rare gebakken. Een van de weinige keren dat ik zo'n heerlijk mals stuk vlees op heb. Dit is nog zeker een een goed restaurant om met Bert naartoe te gaan zodra hij hier is.
Zodra wij thuis kwamen had ik mijn make-up al eraf gehaald maar zat ik nog wel even gezellig bij de meiden die die avond uit zouden gaan. Na een tijdje dronk ik ook een drankje mee, en nog een haha. Toen kreeg ik toch wel zin om mee te gaan stappen. Dus een half uur voordat zij weg gingen heb ik weer make up opgedaan en even omgekleed en zijn wij gezellig gaan stappen. Het was echt een super gezellige nacht maar helaas kwam ik aan het begin van de avond niet snel van een Surinamer af die zich de hele tijd aan mij vasthield en tegen mij aan zat te rijden. De meiden die mee waren vonden het erg leuk om te zien haha. Na een tijd kon ik hem eindelijk van mij afschudden en had ik geen last meer van hem.

Vrijdag 1 augustus had ik een brakke dag en ben ik met Sabine mee naar het zwembad gegaan om daar weer verder uit te brakken. Ik kon deze dag echt niet in de zon liggen dus ik had lekker een parasol bemachtigd en heb zelfs nog even geslapen. Heerlijk was het. Elaine kwam na haar stage ook nog even langs en wij hebben uiteindelijk samen boodschappen gedaan. Wij hebben samen risotto met seafood gemaakt. Het was erg lekker gelukkig! Aan het eind van de avond kregen wij weer een nieuw huisgenootje in huis. Dus hier nog even mee gepraat en een korte rondleiding gegeven.

Zaterdag 2 augustus ben ik met Sabine mee gegaan naar de Art Academie. Hier kwamen ook een aantal kinderen van het parelhuis naartoe. Ik vond het leuk om mee te maken en om te zien hoe mooi deze kinderen kunnen tekenen. In de avond wilde Claudia koken. Zij dacht mihoen te maken met groente en kip maar kwam erachter dat zij vermicelli had gekocht. Eigenwijs heeft zij dit ook echt gebruikt terwijl Leonie en ik best even nog naar de chinees wilden gaan om mihoen te halen. Wij hadden toen afgesproken met Claudia dat als het eten niet lekker zou zijn, zij ons zou trakteren op een etentje. Gelukkig voor haar was het nog wel redelijk. Maar het is niet iets wat wij nogmaals voorgeschoteld zouden willen krijgen haha. In de avond zijn Elaine, Jori, Leonie en ik naar Zanzibar gegaan om weer gezellig een cocktail te drinken.

Dat was wel weer mijn rustige week haha. Morgen start mijn laatste week als vrijwilliger bij het parelhuis. Zaterdag komt Bert eindelijk naar Suriname. Ik heb er erg veel zin in!

Liefs xxx

  • 03 Augustus 2014 - 22:41

    Dirk En Marieke:

    Heeee meid.

    Wat heb je weer een mooi verhaal om te lezen, super leuk!
    Volgens mij heb je het er erg na de zin.
    Nog een weekje en dan is je vriendje er weer wat zou je daar na uit kijken denk ik!!!! Hihihi
    Geniet nog even lekker van je laatste weekje en dan nog heel veel plezier met bertj

    Tot snel xxxx van de buufjes

  • 03 Augustus 2014 - 22:44

    Annemiek:

    Hoi lieverd...
    Dit klinkt wel als een relaxt weekje!
    Lekker je dingen doen waar je goed in bent, en genieten en lekker eten..
    Klinkt goed dat seafood!!

    Wat gaat de tijd toch snel. .. heb je een hele hoop te vertellen!

  • 04 Augustus 2014 - 01:28

    Daphne:

    heey tat..

    zo te horen heb je het goed na je zin..
    leuk om het zo terug te lezen ;-)..
    geniet van je laatste week met de kindjes..
    en dan nog ff lkkr samen genieten..

    liefs daf xx

  • 04 Augustus 2014 - 06:43

    Pieter&Inge&Thijme:

    Hee meissie,

    Wat gaat de tijd toch snel! Voor je het weet is Bert alweer lekker bij je! .. Geniet nog even van de leuke dingen en de kindjes!... Maar zo te lezen gaat dit helemaal goed komen! ..
    Geniet ze en tot snel! Dikke kus van ons

  • 07 Augustus 2014 - 21:50

    Rob En Liesbeth:

    Hallo Tarryn,

    Als het goed is, is het vandaag, donderdag 7 augustus je laatste werkdag geweest. Zijn de 6 weken voorbij! Je hebt een mooie tijd gehad en wat zullen de kinderen je gaan missen, zeker nadat je geschreven hebt dat de kinderen je al na een weekje Brokopondo zo gemist hebben.
    Jij zult ze vast ook gaan missen.
    Nu nog een paar dagen en dan komt Bert en gaan jullie lekker samen genieten van Suriname.
    Fijne tijd nog en hopelijk schrijf je dan ook over je/jullie belevenissen.

    Liefs, Rob en Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tarryn

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5909

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 26 Augustus 2014

Suriname

Landen bezocht: